reklama

EMO boom

Ešte stále neviete, čo to vlastne to EMO je? tu je môj osobný, možno trochu skreslený pohľad, keďže sa hlásim k opozičnej, nimi poškodzovanej a urážanej subkultúre.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

V poslednom čase kam sa obzriem vidím príslušníkov novej subkultúry EMO. Detičky od 13 do 17 rokov s poznávacím znakom - ofina cez jedno oko u chlapcov aj u dievčat. V telke kopec kapiel s nálepkou emo, v obchodoch hviezdičkované, lebkované a mašličkované veci od výmyslu sveta. EMO prežíva svoj boom. A mnohí dúfajú, že to nepotrvá dlho.
EMO sa hrdia svojim „originálnym" štýlom obliekania. No väčšina z nich nemá ani šajnu odkiaľ tá ich kvázi nová móda a štýl pochádza.
Prvým prameňom je punk. Punkáči nosia farebné veci, často kárované a pásikavé. Takisto rôzne natupírovane vlasy a čelenky. Klasickým doplnkom sú vybíjané opasky (tie má síce už aj každý diskáč a hip hoper) ostnaté náramky a rôzne odznaky. Na nohách im vidieť napodobeniny (u väčšiny) conversov, čiže „číňany". Druhým prameňom je štýl gothic. Čierne oblečenie, tmavý make-up, vysoké šnurovacie topánky a veľký počet ozdôb. Ďalším bodom (ktorým sa yznačujú EMO), teraz už týkajúcim sa životného štýlu niektorých goth ľudí, je sexuálna orientácia. Veľa gothov je totiž bisexuálnych alebo homosexuálnych. Niektorí sa ku goth štýlu dostali aj napríklad na základe nejakej zlej skúsenosti a začali so sebapoškodzovaním. Toto však podľa mňa vôbec už nie je podstata gothic. No to by bolo na ďalší článok.
A ak hodíte tieto dva štýly do mixéra pridáte trochu hranej nevinnosti až infantilnosti v podobe nosenia mašličiek medvedíkov ovečiek a kreslenia chudých čiernych postavičiek bez očí, vypľuje vám emáka.
Prečo o tom všetkom píšem? Lebo emo kazí „meno" metalistom a punkáčom. O emo sa toho teraz hovorí veľmi veľa a na základe toho mnohí, ktorí o iných štýloch ako emo nemajú poňatia, hádžu všetkých „inak" oblečených ľudí do jedného vreca zvaného „úchylnosť, nenormálnosť, choroba".
Mňa osobne vie dostať, keď sa ma niekto opýta či som emo a či sa režem, lebo mám oblečené čierne šaty a mám tmavý make-up. Pred rokom by to nikoho nenapadlo. Označili by ma ako „metláčku" prinajhoršom satanistku (čo vie človeka tiež naštvať, veď čierna neznamená satan). Kamarátka (pukáčka) sa mi sťažovala, že už ani nemá kam chodiť do baru bez toho, aby sa s ňou nedal do reči nejaký pseudo emo s tým, že ona patrí k „nim".
Najväčšou doménou pre EMO je stránka vampirefreaks. Keď som sa tam zaregistrovala cca pred necelým rokom, našla som kopec kamarátov metalistov, rockerov, gothikov a punkáčov. Zhruba o pol roka sa mi po kliknutí na najnovšie pridané fotky, zobrazilo 30 fotiek pásikavých mašličkových a lebkatých detí s vlasmi cez oko. A teraz? Už tam v podstate nechodím. Keď sa pozriem, kto z mojich priateľov sa tam nachádza zisťujem, že mnohí sa v blogoch lúčia s tým, že medzi EMO už nemajú čo robiť. Pôvodná myšlienka tejto stránky je venovať sa Gothic culture. Doteraz avizujú iba Gothic párty, festivaly a kapely, no ak sa chcú udržať mali by asi presedlať na EMO. Túto doménu spravuje stránka fuckthemainstream.com. No ak vravíme o EMO, dá sa považovať za alternatívu? Za underground? Asi ťažko. EMO je súčasť mainstreamu a začína konkurovať hip hopu.
Moje vyliatie srdca ukončím jednou vecou čo ma úprimne rozosmiala :). EMO - go and cry home!

Ľuboslava Uličná

Ľuboslava Uličná

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Masmediálka... čo viac dodať Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu